woensdag 22 juli 2009

Verbouwing

Het bestemmingsplan van het pand was, toen ik hier ging wonen, bestemd als winkelpand. In December 2008 heb ik een verzoek ingediend om dit bestemmingsplan te wijzigen in wonen met maatschappelijke functie. In mei heb ik gehoord dat alle procedures van een advertentie plaatsen en mensen uit Den Haag de ruimte geven om bezwaar te maken goed zijn verlopen. Enkel de brandweer heeft bezwaar gemaakt. Ik ben nu verplicht om een brandwerende deur te plaatsen zodat mijn woongedeelte en werkgedeelte twee aparte compartimenten worden. Ook zal ik rookmelders op gaan hangen die aangesloten zijn op het lichtnet en moet het slot op de voordeur aangepast worden. Er zal een nieuwe doorgang gemaakt worden van de activiteitenruimte naar de spelkamer. De deur van de spelkamer naar de gang zal dichtgemetseld worden.

Al met al zijn hier nogal wat kosten aan verbonden en heb ik allereerst de woningbouw gevraagd of hun hier geld voor hebben. Dit kunnen ze mij niet vertellen tot September. In geloof ga ik deze verbouwing aan... nog niet precies wetend hoe ik alles zal bekostigen.

Morgen komt de eerste aannemer om te slopen. De deur zal vrijdag geleverd worden. Ik hoop dat we zo snel mogelijk weer uit de rommel en puin zijn en de spelkamer weer leuk ingedeeld is!

Geen opmerkingen: