maandag 9 februari 2009

Keuzes

18 Augustus 2008

Bij verhuizen en het starten van een project komen veel keuzes op mij af, zoals:

welk logo wil ik?
wie laat ik het maken?
hoe gaat de folder eruit zien?
Wat voor website wil ik?

welke bank, kasten, andere meubels en accessoires wil ik?
welke kleur behang?
welke kleur vloer?
welke kleur vitrages?
welke kleur overgordijnen?

Welke boeken wil ik hebben?
welk speelgoed?

Hoe ga ik de kamer inrichten?
welke internet provider wil ik hebben?
Hoe wil ik de tuin hebben?

Maar ook vragen als:
Val ik onder bepaalde wetgeving?
Is er genoeg hulp om te verven en verbouwen?

Al met al loopt alles tot nu toe zeer voorspoedig en heb ik al veel van de bovenstaande vragen beantwoord samen met vrienden en familie. Maar toch valt het soms niet mee om op al deze vragen een antwoord te vinden.

Gisteren was een bijzondere dag. Tijdens de bradelier viering in De Lier is voor het project de collecte opgehaald. Ik mocht op het podium tegenover 700 man(!) vertellen over wat we gaan doen in de wijk. Daarna is er op het podium ook voor mij gebeden. Na afloop had ik een tafel met wat folders. Ik kreeg veel positieve reacties en ik heb een penningmeester gevonden die ik zocht voor het bestuur van de stichting die ik op ga zetten.

Ik heb overal nieuwe plafonds en op de keuken en toilet na is het huis af wat betreft het werk van de woningbouw moet doen. Er was op de toilet een oud kraantje wat het niet deed, ik heb het doorgegeven en vorige week heeft de loodgieter er een nieuwe kraan opgezet. Toen ik zaterdag het hout in de toilet in de grondverf aan het zetten was zag ik dat de wasbak helemaal geen afvoer had! Nu heb ik dus een goed werkende kraan maar het water kan nergens naar toe. Daar gaan ze dus nog even naar kijken. Ik heb nog geen water in de woning, vandaar dat ik het nog niet eerder door heb gehad.

Geen opmerkingen: