maandag 9 februari 2009

Zo bijzonder

5 September 2008

Het huis is nog niet af. Ik woon er sinds maandag wel in. De vloer is gelegd en alle spullen staan in dit huis. Volgende week 11 september wordt er behangen. 16 september wordt de nieuwe keuken geplaatst.

Er is erg veel werk verzet de afgelopen weken en ik heb van alle kanten hulp gekregen. Dit is zo bijzonder en bemoedigend. Ik heb de afgelopen weken geen één dag zelf gekookt. Altijd heb ik bij vrienden kunnen eten! Vorige week zou eigenlijk de behanger komen. De avond ervoor was ik met vijf vrijwilligers aan het werk om te zorgen dat al het houtwerk geverfd was en de muren ingesmeerd met lijm zodat het alvast in kon trekken. Het was dus best een teleurstelling toen de muren de volgende dag nog te nat waren om behangen te worden.

Zaterdag is de vloer geplaatst. Langzaam aan krijg ik ook allerlei speelgoed van kennisen en vrienden die al maanden zeggen dat ze spullen voor me klaar hebben staan. Ik weet niet of ik alles zelf gebruik, maar ik ken een man die contacten heeft met een kindertehuis in Suriname. Dus mocht ik het zelf niet gebruiken of weg kunnen geven aan gezinnen in de buurt weet ik er een ander goed doel voor.

Er stond in dit pand een 30 jaar oude haardkachel. Dolblij was ik om te horen dat een vrouw die deze week gaat verhuizen uit de wijk haar twee jaar oude haardkachel niet meer nodig had en aan mij gaf!

Geen opmerkingen: